esmaspäev, 1. juuni 2020

AG Projektinädal - LINNUD 4.-5.06.20



4.-7. ja 10.klass
Projektinädala tööd

Tööleht nr.1
Töölehe täitja ………………………….. klass………………………
Lindude vaatlemine.
Eesmärgid:
1.  Tunda rõõmu õues viibimisest, olla tähelepanelik ja rõõmus.
2. Osata leida internetist vajalikku ning kasutada seda oma tegevuses.
Tegevuse käik:
Liigu vaikselt oma uurimisalal ringi ja pane tähele, kus üks või teine lind laulab. Võta abiks lindude määraja (näitekshttps://www.eoy.ee/ET/853-nutikas-linnum%C3%A4%C3%A4raja/)  ja püüa kindlaks teha, milliseid linnuliike kuulsid või nägid oma uurimisalal
Vali 3 erinevat liiki lindu.
Võrdle eluviisi (rändlind, paigalind), elupaika, pesapaika, rändepeatus, elupaigaga seotud kohastumused.
Linnu vaatlemise ajal oli lind enamasti: maas, puuoksal, kõrges rohus, katusel ....
Pesapaik: asukoht, pesa materjal, vanalinnu käitumine
Pesitsemise tüüp: avaspesitsus, õõnespesitseja ...
Mida pakub vastav elupaik/pesapaik lindudele
Toitumist
Leia kohastumused (jalgadel, nokal ...)
Pane kirja 3 (avamaastikul) elavat looma, kes ei ole linnud ning leia, kuidas nad on seotud lindudega.
Leia tegevusjäljed – joonista, pildista, kirjelda (nii nagu sulle meeldib)
Kirjuta iga linnu kohta 3 tunnust, mille järgi sinu arvates selle linnu ära tunneme.
Mis lindude hulka sinu valitud linnud kuuluvad: merelinnud, rabalinnud, asulate linnud, kodulinnud, metsa linnud, siseveekogude ja luhtade linnud.


4.a klass
Rayen Mägilainen 4.a

4.b klass

Oliver Kurg

5.a klass
Piia Veski
Emma Parts Pääsuke

5.b klass
Kaimar Jänes
6.a klass
Mairo Tamm
Tööleht nr.2
Töölehe täitja .................................. klass ...................
Lindude vaatlemine.
Eesmärgid:
1.  Tunda rõõmu õues viibimisest, olla tähelepanelik ja rõõmus.
2. Osata leida internetist vajalikku ning kasutada seda oma tegevuses
Tegevuse käik:
Jälgi 1 päeva jooksul ühte lindu või ühe linnuliigi esindajaid.
Linnu nimetus (kirjuta mõni rahvapärane nimetus), keda jälgid.
Eluviis: rändlind või paigallind.
Liikumine / käitumine..
Toitumine, mida sööb, kas puhastab nokka ja kuidas.
Toidu leidmine.
Lennuviis, liuglemine, kas lennates häälitseb.
Pesitsus- ja elupaik.
Järglased: pesa ehitus, haudumine, poegade toitmine.
Laul – kutsehüüd, ärevushüüd, iseloomusta laulu tempot, kas teeb pause, laul katkematu, aeglane, kiire, korduvad häälitsused. Millega laul sarnaneb.
Välimus: suurus, värvus, saba pikkus, nokk, küünised..
Kohastumised jalgadel, nokk jms. Kohastumuse vajalikkus.
Joonista linnu siluett.
Kirjuta 3 tunnust, kuidas sina linnu ära tunned!
Kuidas lindu märgata? Milliseid tegevusjälgi märkasid?


6.a klass
Mairo Tamm Valgetoonekurg

6.b klass
Jan Fred Joab
Emil Saaroja
Aleks Antsi


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar