Kool: Antsla Gümnaasium
Klass: 6.a ja 6.b
Aeg: 28.09.2020
Õppeaine: Loodusõpetus
Õpetaja: Ülle Anier
https://www.keskkonnaamet.ee/et/eesmargid-tegevused/keskkonnaharidus/looduskaitse-110/110-paid
5 aastat tagasi tegime Antsla Gümnaasiumi loodushuviliste lastega Antsla terviserajale koostöös poiste puiduringiga puudele sildid.
Eesmärk oli õpetada erinevaid puuliike. Tänaseks on sildid "väsinud" ja vajavad uuendamist. Otsustasime teha endale PAI ja muuta terviserajal olevad sildid uueks. Puude tundmine on oluline nii koolilastele kui ka Antsla rahvale, kes terviserajal kõndimas käib.
Meie eesmärk oli leida üles vanad sildid, tuvastada puuliigid, kirjutada 4-5 tunnust, mille järgi lapsed puud ära tunnevad ja koguda infot uute siltide tegemiseks.
6.a ja 6.b klasside õpilased tuvastasid Antsla terviserajal Kasumetsas, millised sildid tuleb uuendada, millised sildid juurde teha ja millist infot oleks rajale veel tarvis
Terviseraja kaart:
Kirjutame infot
Mõni silt on väga ära kustunud
1.-2. koolitund olid matkarajal infot kogumas 6.a klass ja 4.-5. tund tegid seda tööd 6.b klassi õpilased.
Et lugeda ära, mitu okast kinnitub oksale kuusel, männil ja lehisel, kasutati luupi!
Tekkis küsimus, miks pole lehed sügisel rohelised?
Kadi sai endale nime PUU-UURIJA, kuna tema tahtis kõike luubiga järele vaadata.
seejärel tuli lehtede tuvastamine!
Tekkis küsimus, mis vahe on samblal ja samblikul!
Lõpetuseks tuli enda kirjelduse põhjal tuua tamme, pihlaka, remmelga, sarapuu, pärna, vahtra ja arukase lehed ning kuure, männi ja lehise okkad.
Matka lõpus saime veel uurida samblikke
pildistada poolkõdunevaid lehti
seene eoslehekesi
okkaid
lehti
samblikku
ja okkaid
110 PAID EESTILE sai selleks korraks tehtud, kuid see on vaid väike osa suure projekti algusest. Kindlasti jõuame koos tehnoloogia- ja looduskojaga teha terviseraja sildid uueks ning need paigaldada.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar